Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Försökskaniner sökes!
InläggPostat: fre 29 jan 2010, 11:54 
Webbplatsadministratör

Hej, skriver här eftersom jag sitter i nya torpet och har bara laptopen och mobilt bredband på gång än så jag kommer inte åt hemsidan. Fruktansvärt stökigt, men ändå så mysigt. Solen skiner på snön utanför och gröten står och kokar på vedspisen. Kan det bli bättre?

Hur som helst, jag har lite nya produkter i lager som jag skulle vilja att lite gamla kunder testade innan jag bjuder ut dem till försäljning. Även de som inte handlat hos mig innan men vet vad detta handlar om är välkomna.

Det rör sig om:

Katam
Ger tillsammans med henna bruna nyanser utan att göra håret speciellt mycket mörkare,kan även användas för att färga grått hår mörkbrunt och svart. (helst gråhåriga)

Shikakai
Fin hårinpackning, men jag skulle vilja veta mer om att använda den so bas i gloss.

Reetha
Tvättnötspulver, blandas med amla och katam för inpackning, men kan även användas ensam som tvätt.

Rasullera
Någon som brukar använda det kan få en påse för att se om jag hittat en bra sort.

Arganolja
Samma sak här, någon som brukar använda det kan få lite för att se om jag hittat en bra sort.

Hårolja med amla
Sägs göra underverk för håret, och det kan jag förstå för amla är min absoluta favorit. Knallgrön och luktar ganska mycket, så inget för doft-känsliga och kanske inte riktigt ljushåriga. Jag vet inte om den lugnar ner röda toner som amla i pulverform.
Ingredienser: Amla extract 15%, Sesame oil (organic) 65%, Shikakai extract 5%, Almond oil (organic)15%.

Nu är gröten klar, men hör av er om ni vill ha mer information, först till kvarn. Det går bra här, eller att ringa eller att maila.

Offline Profil  
Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Försökskaniner sökes!
InläggPostat: tor 01 jul 2010, 23:52 

Jag antar att det är för sent nu? Annars är jag villig till det mesta!

Offline Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: fre 02 jul 2010, 16:23 
Webbplatsadministratör

Vad bra!

Det kommer alltid nya chanser. Just nu letar jag efter någon gråhårig som vill bli riktigt blond och kan resta rabarberrot. Sen letar jag även efter någon med exem för jag fick just prov på en thailändsk tvål som ska vara bra mot det.

Fler chanser kommer säkert senare!

Offline Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: fre 02 jul 2010, 19:25 

Min sambo har oförklarliga eksem på armbågen, men bara på den ena. Det är prickigt, rött och kliar, och han har ingen aning om vad som orsakat det. Kanske solen. Kanske nickel.

Offline Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: sön 29 aug 2010, 01:55 

Nu är jag ju alldeles färsk kund här men har använt henna (Jamila) under lång tid. Har funderat på att addera indigo i min hårfärg men eftersom jag varit olyckligt ovetande om den här sidan så har jag beställt min henna från usa och dragit mig från att lägga nya beställningar vartefter andan fallit på. Nu har jag lagt en beställning på indigo härifrån och ser nyfiket fram emot det resultatet och att kunna sköta beställningar härifrån framöver även på jamila, eller annan henna av likvärdig kvalitet.

Men till ämnet, så har jag väldigt känslig hy som ofta blir exemig, särskilt på underarmar och händer samt på benen. Om det behövs försökskanin så tycker jag det är kul att prova på något nytt. Hellre jag som testas som faktiskt skulle ha nytta av produkten än något oskyldigt djur som bara far illa av människors påhitt.

Offline Profil  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]